שחיית חתירה, היישר אל החזה

אתמול הייתה לי הארה, אחת שבאה מדי פעם כשהרחמים העצמיים כבר נמאסים מדי והבאסה כבר לא מלטפת ובוכה. סטודנטים יודעים שאין תקופה יותר מחרידה בתואר מאשר תקופת המבחנים: הדגירה האינסופית בחומר, השינון הלא יוצלח של שיטות מחקר או נוסחאות כלשהן ובעיקר ההתבודדות בזמן שהכי צריך חברה בו. אני מצאתי לי חברים בתקופה הזו, קבוצה של שחייני אגם מצויינים, שניחמו אותי בתקופה הלא קלה. לאחר חודש של התבודדות, דיכאון אקדמי וצריכה מוגזמת של פייסבוק, החלטתי שהגיע הזמן להארה ההגיונית ביותר. הגעתי למסקנה שזה הזמן לצאת מזה, עם מצב רוח מרופט לא הולכים למכולת ובטח שבטח לא מתקשרים עם אחרים. אז רגע לפני שאני נפרדת מההרגשה הזו, ונפרדת לתקופה מה"גרייט לייק סווימרז", הנה סקירה קצרה של המוזיקה שליוותה אותי.

שחיינים, וזה מצוין, אבל מי אתם בכלל?

"גרייט לייק סווימרז" בראשותו של טוני דקר, הם להקת פופ-פולק מאונטריו הקנדית. החומרים שלהם מתאפיינים בשירים נוגים, עם נגיעות של קאנטרי ובנג'ו מדי פעם,
ויחד עם קולו המיוחד של דקר, נוצרת תערובת מושלמת לאווירה שקטה, רגועה, ואם אתם לא ממש במצב רוח לדיסקו ומסיבות, אז גם מאוד מנחמת. הטקסטים בעיקר רומנטיים, וזו לא הפתעה כאשר הסולן מודה כי אחד האמנים ממנו הוא מושפע הוא ליאונרד כהן. הלהקה לא זכתה לפרסום רב או הצלחה, וכיום עובדת תחת צילם של להקות פולק אחרות כמו פליט פוקסז ובון איבר.

קנדים. CHECK. פולקיים. CHECK. יש גם מוזיקה?

השחיינים הגיעו לאוזניי לראשונה בעזרתו של חבר פייסבוקי שלא ידע שהוא תורם ללידה של עוד אובססיה מהרחם המוזיקלי שלי. אז עוד לא נבחנתי על כלום, חוץ מיכולתי להישאר מרוכזת בשיעורים על צורות מילים, צורות ספרותיות ותיאורים גדושים (מזל שעל זה לא מקבלים ציונים). השיר שהתחיל הכל נקרא "Your Rocky Spine" (למטה), הוא נלקח מן האלבום השלישי של הלהקה, והאהוב עליי ביותר, "Ongiara". התאהבתי בו מהאזנה ראשונה. הצעד הבא היה לשחות אל מחוזות היוטיוב ולנבור בדיסקוגרפיה המרשימה של הלהקה. לא לקח הרבה זמן עד שהשלמתי את כל החומר הנדרש כדי להצטיין בשיטות השחייה המוזיקליות, ונשביתי בקסמה של הלהקה.

שני האלבומים הראשונים קשים לשמיעה, ולי נשמעים כמו שיר אחד יפה וארוך. סוג של פסקול לישיבה במרפסת בזמן שקיעה.

בשניים האחרים שבאו אחריו, הקפידו השחיינים למלא את האולפן בעוד כלים ולעלות קצת את הטמפו של השירים, מה שיצר אלבומים יותר מגוונים ומעניינים.

לשם שינוי, אין לי יותר מה לכתוב, חוץ מכמה מילים של פרידה זמנית. היה שלום שחיינים, אני בדרכי לעולם טיפה יותר בהיר יחד עם חברים כמו בק ובלר.
רגע לפני פרידה, קבלו את השיר שהכי הפיל אותי, לטוב ולרע. מאלבומם האחרון "Lost Channels".

~*~אז עד לרשומה הבאה,
שיהיה סופ"ש נעים ולמי שממשיך ללמוד כמוני – שיהיה הרבה בהצלחה!
חן.~*~

2 תגובות (+הוסף את שלך?)

  1. Ori Keidar
    יול 27, 2011 @ 16:59:27

    להקה קסומה.
    הכרתי אותם דרך מוסיקה נטו, ויש שיר אחד שלהם, שמהדהד בראש בכל פעם שקצת עצוב.
    אני מניח שהשיר מדבר על אובדן, אבל קחו אותו לאן שבא לכם.
    השמעתי ללא מעט אנשים והתגובות נעו בין הירדמות מיידית, לדמעות בלתי נשלטות והתמכרות טואטלית…

    ושכחתי…שם השיר: song for the angels

    הגב

להשאיר תגובה

