לאוהבים את החורף – חלק 2

החורף ממשיך, ותודה לו על כך.
אז גם אני אמשיך, ברשותכם.

 

 

לא זוכרת איך גיליתי את By The Sea, אבל מה שלא יישכח הוא השמחה בתגלית הזו. ללהקה הבריטית אין אפילו אלבום שלם, ב-בנדקאמפ שלהם יש רק ארבעה שירים, אבל כל אחד שווה הצצה. ביל ריידר ג'ונס, הגיטריסט לשעבר של להקת "The Coral" (האהובה) שפועל עכשיו כמלחין לסרטים ועומד להוציא אלבום אינסטרומנטלי, לקח על עצמו את ההפקה. By The Sea, כמו שמם, עושים מוזיקת חופים בריטית – בניגוד לגלשני הצד השני של האוקיינוס האטלנטי, המוזיקה נשארת נאמנה יותר למזג האוויר הבריטי הקריר, האפרורי ונטול ויטמין D. הגיטרות נעות ממלודיה מתוקה אחת לאחרת, והקולות הרמוניים מספיק בשביל שנקשיב להם מבין הפריטות. בינתיים לא ידוע אם החבורה מתכננת להוציא אלבום, אבל כמו שאלכס ג'יימס (בסיסט בלר ומומחה גבינות) אמר: לא חייבים אלבום שלם בשביל ליהנות ממוזיקה – אז למי שהספיק להתחבר, השירים מוצעים להורדה חינמית בבנדקאמפ.

 

 

ליד הים הכל יותר פתוח, אפשר לנשום את האוויר הצח, לטייל עם חבר\ה, לדבר על כל מה שבא. כשצוללים פנימה אל תוך המים הדברים משתנים, ואז באים Caveman. היישר מהחופים של ברוקלין, מגיעה להקה שרוכבת על גל מוזיקת הגלשנים שצבר תאוצה בעולם המוזיקה האלטרנטיבית. בתור אחת שמאסה ב-The Drums ולהקת Real Estate נעמו לה לאוזן בשמיעה או שתיים, התאמצתי וחיפשתי להקה שתוביל אותי אל המים, והנה מצאתי אותה. Caveman לא עושים מוזיקה מאתגרת במיוחד, Grizzly Bear לייט – הרמוניות קוליות שמבצבצות מדי פעם, גיטרות שזורמות יחד עם הגלים ולחנים שעושים חשק להיאנח, לחייך ולהגיד תודה שעושים עוד מוזיקה כזו. לא רק זה, הם גם ממש מתאימים להליכות בגשם, זה בדוק. למרות שיש מעט לשמוע מבחינת אורך זמן, עדיין נוצר החשק לשמוע עוד ועוד מהאלבום, לחזור לצליל של "Vampirer", להתענג על איך הוא מתחבר עם "Old Friend" ולייחל ל"Great Life" שיבואו ויפליגו אותי לחו[ף]שי. זה לא האלבום הכי טוב שתשמעו, וגם לא המיוחד שבהם, אבל הוא עדיין נחשב אצלי לאחד הטובים של 2011.

 

ולסיום, תנור ג'ימי הנדריקס, המחמם הרשמי של החורף.

 

הלאה, אל בקסטר דורי!
שלכם,
חן.

 

2 תגובות (+הוסף את שלך?)

  1. ארז.ס
    ינו 02, 2012 @ 23:54:39

    גוד שיט!
    מוצאים חן בעיניי שתי ההמלצות. ציפיתי להמלצה על "איש המערה" עוד מאז שסיפרת לי עליהם. ועכשיו ששמעתי את השיר ששמת (ושומע גם אחרים) – זה פנטסטי! (בשמיעה ראשונה).

    לגבי "על יד הים", גם טוב ומעניין. אבל אני ממש לא מסכים עם הבחור הזה אלכס ג'יימס, בשבילי אך ורק אלבומים. אין אלבום שלם, אז אין ממש מה לדבר איתי – כזה סנוב אני. אני פשוט בקושי מתחבר לפורמט של סינגלים. אותו דבר קרה בשנה שעברה עם החבר'ה האלה Dry the River. שמעתי פעם אחת כמה שירים, חיבבתי מאוד ועכשיו אין סיכוי שאני אשמע אותם שוב אלא אם כן יוציאו אלבום שלם.

    יאללה בקסטר. עוד יומיים!

    הגב

  2. himandshe
    ינו 06, 2012 @ 17:09:04

    הפעם זה יעבוד!

    ארז, אני גם אעדיף אלבומים על פורמטים אחרים, מה גם שאני בעד אלבומים פיזיים וקצת חלוקה בענייני הורדות. אבל מה לעשות שלפעמים מגלים להקה מוקדם מדי (כמו עם "ליד הים"), או האלבום עצמו לא ממש שלם ויש שירים שחייבים בכל זאת לשמוע מדי פעם בלי כל האלבום עצמו…

    הגב

להשאיר תגובה

