מארס וולטה בהאנגר 11: רגשות מעורבים.

הכותרת שבחרתי לא הייתה צפויה עבורי. היא נבחרה רק כי דיברתי עם אנשים שלא עמדו לצידי במהלך ההופעה, ועל כך בהמשך. בקידום ההופעה תוארו המארס וולטה כאחת מלהקות ההופעות הטובות בעולם. אני מסכים, נדמה לי שרוב הקהל לא ממש.

אתחיל בהופעת החימום, שלטעמי הייתה נהדרת. מעבר ל Tiny Fingers המצויינים, שאני לא מוצא צורך לפרט עליהם, כי אתם יכולים לתפוס אותם בתל אביב כל הזמן, עלו גם Le Butcherettes. המדובר בלהקה נוספת של עומר רודריגז-לופז, הגיטריסט של המארס וולטה, וגם של הגלגול הקודם שלה, At the Drive-In. הלהקה מגיעה ממקסיקו, ובהתאם, מתבלת פה ושם את שיריה בספרדית. לטעמי, הם נתנו שואו מטורף לגמרי. הסולנית, שמכנה את עצמה Teri Gender Bender, עלתה לבד לבמה, והתחילה עם קטע אקפלה קצר, שאחריו עלו לבמה גם מתופפת ורודריגז. היא סולנית נהדרת בעיניי, והיא גם מופרעת לא קטנה. הבוצ'רטס עושים פאנק משוגע אך קומוניקטיבי, שלמיטב שיפוטי הרשים מאוד את הקהל. לי אישית לא ירד החיוך מהפנים, והסולנית הפנומנלית הזו הותירה אותי בפה פעור. שווה לעקוב אחריהם.

לאחר מכן עלו המארס וולטה, לא לפני קטע מהפסקול המופלא של "היו זמנים באמריקה" בהלחנתו של אניו מוריקונה הגאון. אני מודה, ברגע הזה הם כבר קנו אותי.
אחרי הקטע הזה, הם עלו לבמה, וקיבלתי את הרושם שהקהל, שבסופו של דבר, כאמור, יצא מאוכזב, נלהב ביותר. הם פתחו עם The Whip Hand מהאלבום החדש, Noctourniquet. לאחר מכן, הם ביצעו את השיר הכי טוב מתוכו, לטעמי, Aegis. באותו רגע חשבתי שזה יהיה שיא ההופעה, ובסוף הסתבר שאמרתי את זה על כל שיר שבא אחריו.

לא אעבור כאן על כל השירים, אבל מספיק שאומר שהיו רק שמונה מהם, שישה מהאלבום החדש, ושניים מאלבומים קודמים – Goliath מתוך The Bedlam in Goliath ו The Widow מתוך Frances the Mute המופלא. נדמה לי שכל מי שהיה אמש בהאנגר 11 יסכים שהאחרון היה גם שיא ההופעה, כנראה בגלל שהוא מגיע מהאלבום הכי טוב שלהם.

נקודות המחלוקת בנוגע להופעה נוגעות לכמה תחומים. ראשית כל, הסאונד, שרבים טענו שהיה מזעזע. האנגר 11 הוא מתחם ידוע לשמצה, בתור מתחם עם סאונד בעייתי מאוד. לכותב שורות אלו תמיד קשה להעיד לגבי סאונד, אם זה בגלל שאין לי אוזן לעניין הזה, ואם זה בגלל שאני תמיד עומד בשורה הראשונה, כך שזה פחות משפיע עליי.

נקודה נוספת היא הסט ליסט, שהיה קצר מאוד, וכלל רק שני שירים מהאלבומים הקודמים. אני מניח שמי שאוהב את האלבום החדש לא התלונן יותר מדי לגבי הבחירה, אלא רק לגבי האורך, שגרם להופעה של שעה וחצי בלבד. העניין הוא שאני לא בטוח שאפשר לצפות מלהקה שלא לקדם את האלבום החדש שלה, ומי שהכין את עצמו ובדק את הסט ליסטים האחרונים שלהם, ראה שהם לא מבצעים יותר מ11 שירים בהופעה. זה נובע, בין השאר מהעובדה שהשירים שלהם ארוכים במקור, ובוודאי בהופעה כשהם מאלתרים עליהם לא מעט, והופכים אותם למעין ג'אם קצר. כשכל שיר יוצא עשר דקות, כמה שירים כבר אפשר לבצע? ייתכן שמכיוון שאני לא חובב מושבע של מארס וולטה, וחלק גדול מהקהל עוקב אחריהם באדיקות מתחילת הקריירה, דעותינו חלוקות גם בעניין הזה.

בנוגע לביצועים עצמם, אני הרגשתי שהלהקה מאוד מהודקת, גם מוזיקלית, וגם פיזית. הם עמדו במרחק מאוד קטן אחד מהשני, עובדה שגורמת לי לחשוב שהבארבי היה יכול להכיל את ההופעה הזו הרבה יותר טוב. זאת גם מכיוון שהקהל של המארס וולטה בישראל הוא לא גדול במיוחד, ושטחים ריקים גדולים בהאנגר 11 העידו על כך. הביצועים, לטעמי, היו מצויינים, התקשורת עם הקהל הייתה נפלאה, ובסוף ההופעה גם היו תשואות רמות מהקהל, שמהן, ומההתפרעות הכללית במהלך ההופעה חשתי שהקהל מאוד נהנה. הקהל ציפה להדרן, ולא קיבל אותו. מי שראה את הסט ליסטים הקודמים, ידע שהמארס וולטה לא ממש מכירים את המושג הדרן, למרות שעם התשואות האלה גם אני חשבתי שיש עוד סיכוי.

כאמור, כשיצאתי גיליתי שרוב האנשים לא נהנו, מלבד האנשים שעמדו ממש לצידי, בשורה הראשונה, שהרגישו כמוני. ההופעה לטעמי הייתה ממש מהפנטת, כשכל מה שעבר לי בראש היא המילה "וואו". אבל בסופו של דבר, הופעה נמדדת בהרגשה איתה הקהל יוצא ממנה. ובמובן הזה ההופעה כשלה כשלון חרוץ. מהסיבה הזו, ונדמה לי ששמתם לב, הכתיבה שלי מאוד מאופקת, מאוד מסוייגת. עושה רושם שלגבי ההופעה הזו, הדעות יישארו חלוקות.

תגובה אחת (+הוסף את שלך?)

  1. שמעון
    יונ 14, 2012 @ 13:44:58

    לא מבין מה רוצים מהלהקה ההופעה הייתה פנטסטית לא זוכים לראות כל יום להקה כזאת בטח שבישראל. גם בעולם. רק חבל שהייתה קצרה, מאוד קצרה
    הופעה מדהימה

    הגב

להשאיר תגובה

