פרולוג למתרגשת

כל שנה זה כמעט אותו הדבר. הגשם הראשון בבית, אני בחדר שלי, קולות הטפטוף על החלון ואני רוח שמנשבת היישר לכיוון המערכת ושמה את אלבום הסוגריים של סי(ג)ור רוס. הקלידים של "VAKA", הרצועה הראשונה, מרגיעים את השרירים הקפוצים והמיטה קוראת לנוח, לשים את הראש וחוויית החורף האולטימטיבית הפרטית שלי (ועוד פנינה שאני מכירה) מתחילה. עכשיו זה הרגע לתת למוח לשנות צורה לציפור נודדת שרואה הכל מלמעלה, ויש בה הכוח לעוף לאן שרק תרצה. נופים של איסלנד מוכרת מתמונות וסיפורים מופיעות אל מול עין, בעוד הגשם מזכיר מדי פעם לאוזניים איפה הגוף הפיזי נמצא באותו רגע. הכל נהיה רך יותר, בעוד הקול של יונסי מרומם אותי גבוה יותר – היכן שהוא לא מעל חיפה, לא מעל ישראל, רק מקום דמיוני שהלהקה הזו יצרה לי בראש – כאלה שגם גדולים כמו קיטס, קולרידג' ו-וורדסוורת' היו כותבים וחולמים אותם פעם.

ביום רביעי הקרוב סיגור רוס יופיעו בעיר טולוז בצרפת. 11 חורפים לאחר הפעם הראשונה ששמעתי את "Svefn-G-Englar" בפסקול של "ונילה סקיי" (ותודה לקמרון קרואו) גם אני אהיה שם. היו כאלה שתהו איך זה שאני מעדיפה לנסוע לראות את הלהקה הזו ולוותר על הופעה של בלר באנגליה, ואף פעם לא הודיתי בכך שזהו חלום עתיק ואפילו גדול יותר. היום, לאחר מסיבת "בילוי בכוח" כושלת בערב שלפני, אני חוזרת לימי החורף האלה ונזכרת בשדות הירוקים, בתי הכפר העזובים ואני כל כך שמחה שהשבוע אוכל לנדוד לשם. ברגע שהרביעייה האיסלנדית תעלה על הבמה, אחייך, אתייפח עם העוד פנינה שאני מכירה, אהנה מהחופש הילדי שאנשים אחרים משום מה מעדיפים להדחיק אותו. הכוח היחידי שיפעל פה יהיה זה של המשיכה, שינסה איכשהו להחזיר אותי לקרקע בטוחה. בהצלחה לו עם זה.

הגוף יטוס לטולוז, הלב יגיע אף יותר רחוק, וישראל תישאר מאחורה במרחק מיילים שאי אפשר למדוד. לאנשים מסויימים אתגעגע, אבל למקום? אולי לחדר החדש שיטפטף לי בחורף הבא. בינתיים אני אתרגש לי, גם מחר, ובטח גם מחרתיים, בלי אף גוף זר או מוכר שינסה לעצור אותי. מבטיחה לחזור עם חוויות, ובתקווה גם תמונות!

תגובה אחת (+הוסף את שלך?)

  1. Dror Blumberg
    ספט 08, 2012 @ 18:27:03

    טיסה נעימה ותכיני את הממחטות, התרגשות תהיה חרוטה באוויר (:
    איזה כיף לך. מתרגש איתך יחד

    הגב

להשאיר תגובה

