יקום של פלא – מצעד סרטי גיבורי העל של MCU

האבולוציה שלי מבחינת חומרי קומיקס לטלוויזיה ולקולנוע התחילה בכלל מ"סופרמן" של כריסטופר ריב, המשיכה ל-"סמולוויל", סרטי ספיידרמן הטובים עם טובי מגווייר, באטמן של נולאן, ובמרחב הרציני והדרמטי שלי הייתי מסופקת, עד שהגיע הסרט במקום הראשון (שאני אספיילר?) ושינה את הדרך שבה הסתכלתי על הז'אנר. לא הכל חייב להיות פילוסופיה, חושך והית' לדג'ר, מותר גם לצחוק כשבאמת רוצים שהקהל יצחק, ואפשר ליהנות מרעיונות גדולים תוך כדי שחייזרים מאיימים להשמיד את העולם בפיצוצים ובומים (ויש גם הוקאיי). מכיוון שאני עדיין לא שבעה מהעולם הזה, הנה המצעד הזמני של הסרטים עם תוספת קטנה של מה שחברת "פוקס של המאה העשרים" סיפקה לנו מאותו ז'אנר:

11. "איירון מן" – רק בפעם הרביעית הצלחתי לסיים את הסרט הזה, וזה היה בכוח, תוך כדי בדיחות על חשבון שם הדמות של ג'ף ברידג'ס. אובדייה? שאני אשיר הללויה? נקודות חוזק: הכימיה בין טוני סטארק לפפר פוטס, iron_man_poster_2008_01העיניים של טרנס האוורד וכל רוברט דאוני ג'וניור. ענייני נשק תמיד גרמו לי לחרחר מלחמת פנימיות בין נחירות של שיעמום לעיניים שנהנות מהפיצוצים והבדיחות תוך כדי סרטים מסוג זה. לפחות הגיעו סרטי ההמשך שהיו יותר טובים.

10. "קפטן אמריקה: הנוקם הראשון" – אולפני מארבל השקיעו הרבה בסיפורי ההתחלה של הדמויות שלהם. ככה יצא שמרוב היכרות עמוקה עם סטיב רוג'רס, captain_america_posterברגע שהגיע זמן האקשן, ואלרונד מ"שר הטבעות" שהתחפש לטמפון, כבר התעייפתי. רק בפעם השנייה שצפיתי בסרט הזה סיימתי אותו, וזה גם היה בכוח, תוך כדי בכי על באקי. נקודות חוזק: פגי קרטר, היילי אטוול, באקי לא מסכים לעזוב את הבניין הבוער בלי סטיב, בכי. הסרט השני בסדרת הסרטים ו"הסוכנת קרטר" המצוינת הם פיצוי הולם (הסרט השלישי גם כנראה כי הוקאיי ואלמנה שחורה).

9. "איירון מן 2" – סקרלט ג'והנסון. אה, יש גם עלילה, אבל אז יש את סקרלט ג'והנסון. והיא קורעת לגברים את הצורה, והיא סקרלט ג'והנסון. רק שפה קוראים לה בכלל נטשה והיא אלמנה שחורה. מיקי רורק יכול להיות אחלה רקדן, תראו אותו מענטז עם השוטים 16137המחשמלים האלה. היי! איך סאם רוקוול הצליח להיכנס לפה? כפרעליו. עדיין אותה מלחמת נחירות מול פיצוצים, אבל ביותר מעניין. נקודות חוזק: כל-כך הרבה שחקנים טובים, עלילה חצי-חזקה, תנו לי עוד טוני ופפר, דון צ'ידל!!!!!!!! אדושיים, ויש פה גם רוברט דאוני ג'וניור בתחרות טוסיקים עם סקרלט ג'והנסון.

8. "ת'ור" – הו, קים מ"קרוב רחוק", הוא התקדם בחיים. פעם ראשונה שראיתי רק חצי התלהבתי, כנראה שהייתי עיוורת טום הידלסטון, וגם לא ידעתי מי זה הוקאיי thor-movie-poster-2שמופיע לשתי דקות יפות בחיי. פעם שנייה שצפיתי בסרט לפני כשבוע הייתה מהנה הרבה יותר אחרי שהעולם של מארבל נהיה יותר בהיר לי ונזכרתי גם בכמה הוא מצחיק. הסיפור של ת'ור משך אותי יותר מקפטן אמריקה ואיירון מן כי הוא מלא בדמיון ואידריס אלבה, אזגארד היא ממלכת אלים זהובה ויפה, גם נטלי פורטמן, ת'ור הפך מאל יפה ושטוח לדמות מורכבת יותר בעזרת סיפור הפטיש ("מיו-מיו"!), לוקי ואודין. נקודות חוזק: לוקי, הנבל שיכול היה להיות בקלות מעצבן, אבל קנת' בראנה וטום הידלסטון הפכו אותו ליותר מזה – נבל להתחבר אליו, הסוכן קולסון והוקאיי לשתי דקות.

agent_barton_thor_cameo_wallpaper_by_aiko_yamada-d5gypdz

שתי דקות מבורכות

7. "רוברט דאוני ג'וניור 3" – עם עלילה מלאת תפניות, טוני סטארק סוף סוף יצא מתלבושת הברזל והראה שגיבור-על יכול להיות כזה גם בלי תחפושת. הוא היה אנושי, היו לו התקפי חרדה אחרי כל מה שקרה בסרט Iron-Man-3-Fan-Made-Movie-Poster-iron-man-33843692-1200-1663"הנוקמים" הראשון, האיש החזק ביותר באמריקה הבין שהמעצמה היא רק נקודה קטנה ביקום מלא בחייזרים רעים, ועקב כך גם איבד את האנשים החשובים לו ביותר, אפילו את ג'ארוויס. אבל סוף טוב, הכל סביר. נקודות חוזק: בדיחה אחת של ג'ארוויס כמעט הפילה אותי מהספה, שחקן בשם טרוור, רודי וסטארק היו צוות לעניין ופפר הראתה שרירים. עדיין שיעמם אותי מפעם לפעם.

6. "אקס מן: ימים של עתיד שהיה עכשיו אבל איחר" – שובם של המוטנטים xmen_days_of_future_past_ver5_xlgבהפקה שמאפשרת להם להיקרא ככה עם הרבה חורים בעלילה, אבל למי איכפת כשתקעו את כל החבר'ה בשנות השבעים עם דובדבן ג'קמן לשיפור המצב רוח? נקודות חוזק: קוויקסילבר מכניס את הזמן לבקבוק ומסובב אותו על האצבע הקטנה שלו, וולברין בסצינה הראשונה שלו כשהוא חוזר לשנות השבעים, עוד על הבעייתיות בהסתכלות על האחר מהדרגים הגבוהים ביותר, אקסבייר של פטריק סטיוארט ומגנטו של איאן "גנדלף" מקלן אומרים שלום כביכול אחרון בלחיצת יד, והכל כואב.

5. "ת'ור: כריסטופר אקלסטון האפל" – שנייה לפני שאני פותחת עמוד מעריצים לפה של כריסטופר אקלסטון וכל מה שיוצא ממנו, נדבר על הסרט שמתוך כל הסרטים הרשומים פה, הוא הסרט thor_the_dark_world_ver2שצפיתי בו מספר הכי רב של פעמים. חמש פעמים, כששלוש מהן היו בגלל שזה בדיוק היה בטלוויזיה ומי אני שאגיד "לא" לטום הידלסטון. בכל זאת, כל פעם נשארתי דבוקה למסך כי יש פה עדיין תפאורה מפוארת של אזגארד, אקשן מלא בדיחות והרבה לונדון. רק חבל שאודין כזה מעצבן, אנתוני הופקינס, נו נו נו!!! נקודות חוזק: קפטן אמריקה בתור לוקי משחק את קפטן אמריקה, פטיש תלוי על וו, כריס או'דאוד, כריסטופר אקלסטון מדבר ג'יבריש עם כריזמה אקלסטונית-שייקספיריאנית.

4. "אקס-מן: שלום כיתה א'" – הוליווד אוהבת לחזור אחורה בזמן ולספר על התחלות, עם וולברין זה הלך להם בערך כמו שהולך לי בעסקי המטבח (סביר מינוס), xmen_first_class_ver6עם שלושת הכוכבים הראשיים של מארבל שצוינו לעיל זה גם היה חלש למדי, ואז הגיעו אקסבייר ומגנטו. עזבו את סיפורי האהבה, מערכות היחסים המעניינות ביותר הן בין הנבל לגיבור, ונקודת החוזק הגדולה ביותר טבועה בעובדה שכל הסרט ברובו הושתת על זו בין הפרופסור למר מתכת ועל המורכבות בתוכה. זה שמייקל פסבנדר וג'יימס מקאבוי משחקים את שתי הדמויות האלה ממפת (מלשון "מופת") את החוויה, ולא רק בגלל שהגנים האנושיים היטיבו עם פרצופם וגופם. סוף סוף סיפור מקורות שמרתק מדקה ראשונה.

3. "הנוקמים: גילו של אולטרון" – ג'וס ווידון הוא גאון מהבחינה הזו שהוא יוצר חומרים שמצד אחד ישעשעו קהל שרוצה בידור גרידא, ומצד שני ייתנו חומר למחשבה למי שרוצה מעבר לעלילות, פיצוצים ואנשים יפים. הסרט השני בסדרה של "הנוקמים" נוגע בנושא של 'שלום', כאוס, סדר, טוסיקים של bhbpfau35meacxkfrr05רובוטים וגם טיפה בנושא שסרט של דארן ארונופסקי על נוח נגע בו – הכחדת האנושות למען הצלתה. נקודת החוזק הגדולה ביותר, ואני לגמרי משוחדת, היא הפיצוי ההולם על החוסר בהוקאיי/ג'רמי רנר והפלקטיות שלו בסרט הראשון בסדרה, בהפיכתו לדמות מיוחדת במינה באנושיותה בקרב גיבורי העל שלוחמים לצידו. נקודת חולשה: הענק ואלמנה שחורה? באמת? וגם למה הוקאיי עדיין עומד דומם בדיונים פעילים של כל הקבוצה? אוף. ראיתי אותו פעמיים וזה עדיין לא מספיק לי, זה כבר אומר משהו, התוספת של וונדה ופייטרו היא דליקטס. יש יותר מדי נקודות חוזק, פשוט תלכו לראות בקולנוע אם עדיין לא יצא לכם.

2. "קפטן אמריקה: חייל חורף" – רוברט רדפורד הוא שיא הליהוק ביקום הפלא של מארבל, אולי זה רק בגלל שגדלתי בבית עם אימא שסוגדת לו, אבל זה היה נראה בכל סצינה כאילו השחקן לידו עומד לקבל פיק ברכיים new-captain-america-the-winter-soldier-poster-lands-155226-a-1391176963-470-75מרוב התרגשות מלהיות איתו באותו חדר. חוץ מזה, העלילה בסרט הזה כל-כך מהודקת, אולי הטוויסט הגדול ביותר בעולם של מארבל, כימיה מטורפת בין כל הדמויות וסצינות לחימה בכוריאוגרפיה שכיף לחזור אליה כל פעם. האחים רוסו הצילו את קפטן אמריקה, נקווה שזה ימשיך ככה גם בסרט השלישי בסדרה ובסרטים הבאים של "הנוקמים". נקודות חוזק: **ספויילר (נראה לי)** באקי, באקי וסטיב, סטיב ובאקי, אנת'וני מאקי, האלמנה השחורה אלופה במולטי-טאסקינג.

1.5. "הנוקמים" – עוד סרט על התחלה, רק שהפעם הדמויות מוכרות, ונותר רק להכניס את הנותרים. פעם ראשונה שראיתי את הסרט, לא ממש הבנתי מה קורה MOV_9cb6b690_bשם, רק שלוקי זה רע וכל השאר טובים. פעם שנייה, התוודעתי יותר להוקאיי, פעם שלישית כבר הבנתי בדיוק מי נלחם ולמה. לוקי עוד פעם הצליח להתחמק ממלכודת האח הבכיין והמעצבן והיה חלק מהסצינה המצחיקה ביותר בסרט, הצגה מקסימה של חברות אמיצה (הלוואי וזה היה יותר) בין הוקאיי לאלמנה השחורה והרבה עבודת צוות של כל גיבורי העל האהובים. כיף לחזור אל הסרט הזה עם חבורת שחקנים שכזו מבויימת וכתובה ע"י ג'וס ווידון. נקודות חוזק: יש יותר מדי! טוני מציע שווארמה, ת'ור אוכל שווארמה, אלמנה שחורה/הוקאיי, סקרלט ג'והנסון/ג'רמי רנר והענק משחק עם לוקי.

(ובמקום הראשון: 

תופים בבקשה…

הסרט על הוקאיי ואלמנה שחורה שבניתי בראש!!

אין לי מושג מי המוכשר שיצר את הפוסטר הזה, אבל לא קוראים לו חן הוניג, זה בטוח

אין לי מושג מי המוכשר שיצר את הפוסטר הזה, אבל לא קוראים לו חן הוניג, זה בטוח

סתם נו.)

1. "שומרי הגלקסיה" – הסרט ששינה את דעתי הסקפטית לגבי היקום של מארבל, תענוג קולנועי מצחיק עד דמעות. לא הייתי מוכנה לכך שחבורה שכוללת בתוכה עץ, ראקון וכריס פראט (לו אני אשמור חסד על "אוורווד" לעולמי עד) תצליח לשכנע אותי להיכנס לעולם של מארבל ולהתעמק בו. חבורה של יצורים עם אינטרס אישי לכל אחד, מוצאים אחד בשני משפחה תוך כדי מלחמה בדרדס-פייס הענקי. זה סרט גיבורי-על טיפוסי, הטובים מנצחים את הרעים ומצילים את הגלקסיה, אבל הגיבורים אינם טיפוסים בכלל, הם קטנוניים, מלאי עצבים, לא חכמים במיוחד, אבל יודעים מה טוב ומה נעים – שבת יצורים, בדיחות תחת. נקודות חוזק: בניסיו דל טורו, וין דיזל בתפקיד חייו ומאבק שמסתכם ב"דאנס-אוף".

אולי הגיע הזמן שאתחיל לקרוא את הקומיקס…

18b149286ca6f2920e017bd5d2ffcbf5

9 תגובות (+הוסף את שלך?)

  1. tomercoop
    יונ 01, 2015 @ 12:59:11

    מצטרף לדירוג הגבוה של שומרי הגלקסיה ובמיוחד קפטן אמריקה השני שהיה מצויין. הפתיע אותי מאוד לטובה. את הסרטים של ת'ור אני לא אוהב בכלל. איירון-מן הראשון והשלישי הרבה יותר מוצלחים מהשני אצלי, את הנוקמים של אולטרון אהבתי יותר מהראשון והיה לי קצת חבל שאקסמן העתיד שהיה לא היה גם ברמה של קודמו, שנורא אהבתי.

    המובילים שלי יהיו:
    אקסמן First Class
    קפטן אמריקה חייל החורף
    שומרי הגלקסיה
    איירון-מן 1\3
    הנוקמים: אולטרון

    ועשית בשכל שלא הכנסת את סרטי הענק הירוק, למרות שהשני עם נורטון היה סביר. יאללה, חודש הבא מגיע אנטמן עם פול ראד!

    הגב

    • himandshe
      יונ 01, 2015 @ 13:23:02

      את סרטי הענק לא סבלתי, ואני לא מתכוונת לנסות עוד פעם. לא נראה לי ששרדתי חצי שעה מ"הענק" של אריק באנה, ואדוארד נורטון ניסיתי רק בגלל נורטון והוא גם לא הרשים אותי וכיביתי באמצע.

      חודש הבא!!! איזה כיף!! אני מצפה לסרט, ומאוד מקווה שהוא יפתיע את הציפיות הקטנות שלי ממנו 🙂

      הגב

      • tomercoop
        יונ 01, 2015 @ 13:44:50

        וואו, הראשון של אנג לי היה כ"כ גרוע…תכלס צפיתי בשני גם כן בגלל נורטון.

  2. missbojarsky
    יונ 01, 2015 @ 13:03:42

    לול גדול על המקום הראשון!! ובכלל על כל הפוסט!
    עדיין לא ברור לי איך את לא מאוהבת בסרטיי איירון מן, אבל אני סולחת לך לרגל חלוקת המחמאות לג'וס אלוהינו. מבחינתי שלושתם טובים יותר מהסרטים הראשונים של קפטן אמריקה ות'ור. והשני של ת'ור.
    הייתי מחליפה בין המקום ה-1.5 ל-2 שלך אבל מקובל עליי גם הסדר הזה 🙂

    אני צריכה למצוא זמן לשבת לראות איתך את כל הסדרה (את האיירון מנים אראה לבד אם יש צורך).

    הגב

    • himandshe
      יונ 01, 2015 @ 13:26:15

      אני מתנצלת, אבל איירון מנים תיאלצי לראות לבד, וגם את קפטן אמריקה הראשון. כל השאר, I'm all for it!

      רק תביאי מגני ברכיים לסרטים עם רנר ❤

      הגב

  3. Shiri Ben-Tovim
    יונ 01, 2015 @ 14:02:27

    כשבאתי לראות את ״שומרי הגלקסיה״ לא היה לי מושג שזו סוג של ״פארודיה״ (מרכאות מכוונת) על סרטי הגיבורי על, ומצאתי את עצמי נקרע מצחוק כמה וכמה וכמה (!) פעמים, וממש נהניתי ממנו! פוסט מעולה ומחכים ביותר 🙂

    הגב

להשאיר תגובה

