ממתוק יצא נועז – על שלושה אלבומים חדשים

זה אמנם מוקדם, אבל הייתי מאוד קרובה לוותר על השנה הזו, לקרוא לה 2013 פרק ב' ולסגור את הדלת על המוזיקה החדשה. רדיוהד הפציעו והזיזו לי כמה קצוצים, טראוויס חזרו לחיי ונדנדו אותי בין אהבה לאכזבה וקייבמן גרמו לי לתהות אם זו סופה של תקופה, אם הגיע הזמן להשקיע יותר זמן בדיסקוגרפיות של גדולים כמו טום פטי במקום להמשיך ולחפש מנגינות ומילים שיעשו לי שליכטות בלב. לא פלא שאני עובדת בסטודיו לדרמה עם כל השטויות במיץ הכתובות לעיל, כי ברור שתמיד יש משהו חדש לגלות, ויש גם כאלה שחוזרים ויכולים לפוצץ את האוזן מכיוונים אחרים לגמרי. אז הנה שלושה אלבומים שעשו לי טעים באוזניים, שלושה מיני כמה וכמה שאני מקווה לכתוב עליהם בהמשך.

Fruit Bats – Absolute Loser
1461759530685-150x150חמש שנים אחרי ששבה את ליבי עם אלבום פופ מקסים בשם "Tripper", חזר אריק ד. ג'ונסון באדרת שבלי כוונה ממש התאימה לחילופי מצבי הרוח המוזיקליים שלי. הטריפים החלליים מהאלבום הקודם נחתו על הקרקע הפולקית המוכרת יותר מאלבומים קודמים שלו, בתוספת של אנרגיות רעננות ואופטימיות. השובבות המלודית של ג'ונסון נשארה, ומעל השכבות המחממות של הקלידים, הוא הוסיף גיטרות פולק, בנג'ו, פדאל סטיל וכל מה שעושה חם על הלב. בזמנים בהם נמאס מהסיזיפיות המשרדית בה אני חיה בכל בוקר יום חול, ג'ונסון הפיק מוזיקה שעושה את הנסיעות נסבלות, רחוקות ממחשבות על הרשמות/יומנים/בוסים מעצבנים, ונוטות לחזור אל הזמנים היותר חשובים, בין המשימות המשעממות, עם האנשים שמבינים ועושים את הזמן הזה שווה משהו. "Absolute Loser" הוא אלבום שאני בטוחה שיישאר איתי יותר זמן מהקודמים שלו, אחד שאקח איתי גם במהלך השינויים שמתוכננים לי בהמשך, עוד לוזרית בדרך למשהו גדול יותר.

Andy Shauf – The Party
a0278585314_7
אנדי שוף הוא זמר-יוצר שהגיע מהעיירה הקטנה רגינה בססקצ'ואן, קנדה. הוא התאהב במוסיקה מגיל צעיר ולימד את עצמו לנגן על קלידים, פסנתר, תופים וכל מה שבא ליד (חוץ מגיטרה משום מה), והוא מנגן בהם גם באלבומים שלו. באלבום השני שלו, המסיבה של  שוף מלאה בדמויות מוזרות ומוכרות כאחד; קוסם שרק רוצה להיעלם מטווח הראייה של כל מי שנמצא בחדר, בחורה שרוקדת במרכז החדר סתם ככה וגוררת את כולם להסתכל רק עליה, אנשים שעושים עיניים ומפלרטטים עם אנשים אחרים בתזמון הכי גרוע, מכור לסיגריות שמת אחרי שנשבע שזו הקופסה האחרונה שלו או המתבודדים שמביטים מהצד. בעזרת אותם יצורים, הפיק שוף אלבום שנשמע כמו סרט אינדי שעדיין לא יצא, סצינות על גבי סצינות בקצב איטי המאפשר להבחין בכל כוונה, איש וצרה. המבטא הקנדי מוסיף עוד מתיקות וסוג של תמימות אל תוך סצינות שמתרחקות לאט מהסוכר הניגר מהקלידים, הפסנתר מקפץ מסצינה אחת לאחרת ומוסיף מלודיות לכל האליוט סמית'יות שהולכת שם. מרגיש לי כאילו אם אוסיף לדבר עוד על האלבום הזה רק אעשה ספויילרים, אני לא אופתע אם השירים שלו יופיעו בכמה סרטים השנה.

Brass Bed – In the Yellow Leaf
alm98370עוד מקרה נוסף בקטגוריית: "באתי לפה בגלל העטיפה" והאלבום שמילא לי את המחסור בדירהאנטר חדש השנה. זה אלבומה הרביעי של השלישייה מלואיזיאנה ארה"ב, ורק גיליתי אותם עכשיו. האלבום נע בין קטעים של גאראג' רוק, גיטרות ריברב גלשניות והרבה מלודיות שמזכירות ימים לא רחוקים של בראדפורד קוקס שר על תובנות שלו מהחיים, אולי בצורה פחות מחוכמת ושובבה. האלבום מתחיל עם גיטרות בהילוך דחוס ומהיר, אך לאט מתפתח לפרח שגבעוליו נוגים והגיטרות נמשכות ונמשחות לנצח. יש משהו מיוחד באלבום הזה, הפקה מדוקדקת, חיבור בין מילים המספרות על סצינות לפעמים פסיכדליות ולפעמים קשורות לסיטואציה ושכבות על גבי שכבות מחושבות של מוזיקה נעימה לשמיעה. אני תוהה איך הלהקה לא זוכה להצלחה אפילו אחרי אלבום מהודק כזה, שווה שמיעה לגמרי. נסו לפחות את "Yellow Bursts", בשבילי ובשבילכם.

ואם אפשר מילה או שתיים על קווין מורבי, הרב-אמן מלהקת "Woods" ו-"The Babies" שהוציא אלבום סולו בינוני-מתוק השנה, ומתוכו אני שולפת בשבילכם את השיר הכי חזק ששמעתי השנה, הלוואי וכל האלבום היה כזה. גם הקליפ מעולה. אם במקרה מישהו רואה אותי  הולכת ברחוב מהר מהרגיל, זה בגלל שאני שומעת את השיר הזה בריפיט.

לחיי ההרים, המישורים, החיים ומה שביניהם.

חן

4 תגובות (+הוסף את שלך?)

  1. missbojarsky
    יונ 12, 2016 @ 19:37:30

    אני כה שמחה שמצאת מוזיקה שעושה לך טוב באזניים ובלב וגורמת לאצבעות שלך לכתוב לנו פוסטים יפים כאלה ❤

    הגב

  2. Shay Pollak
    יונ 13, 2016 @ 16:52:06

    רדיוהד החדש מדהים , לפחות חמישה שירים מעולים.

    הגב

להשאיר תגובה

